Märkliga dagar...

Hej.
 
Solen skiner, det ligger fortfarande lite snö trots ganska många plusgrader och oktober är snart slut. Jag känner oxå att det får gärna bli jul nu och sen kanske vi kan glömma det här året? Man kan ju lugnt säga att 2020 inte blev som man hade tänkt sig. Det blev antagligen inte som någon hade tänkt sig.
 
De senaste dagarna har varit väldigt märkliga och inte på ett bra sätt. Oktober är verkligen inte min månad, det kan man ju konstatera i alla fall. Farsan fick diagnosen ALS förra veckan vilket var både ganska oväntat och skämmande. Jag visste ingenting om den sjukdomen innan mer än att den fanns så fick sätta mig och läsa en del. Ingen trevlig läsning. Det visade sig att den kan vara genetisk och att det finns en risk för att jag bär på anlaget vilket i sin tur väckte en massa frågor. Så jag har bokat en telefontid med en läkare om ca två veckor i hopp om lite svar i alla fall.
 
Inte nog med allt det så har jag även fått ont i halsen och har haft det sen igår morse, så idag fick jag pallra mig iväg och göra ett coronatest. Stefans ord imorse: "det är inte så farligt". Ska aldrig lyssna på honom igen. Det var fan inte roligt. Så nu är det bara att vänta på svar då...
 
Annars har väl saker och ting varit typ som vanligt. Distansföreläsning igår om representation och leasing mm och idag är det självstudier precis som i måndags. Imorgon skulle jag egentligen ha varit på skolan, men det blir naturligtvis distans för min del även då. Sen hoppas och ber jag om att det inte är corona jag har för jag har roliga saker planerade i helgen samt en massa saker att göra i början på nästa vecka...
 
Nåja, jag kan inte göra så mycket åt något av det. Det är väl bara att gilla läget och hoppas på det bästa. Hoppas att ni har det bra, vi hörs!