Tankar från hästryggen

Hej.
 
Man hinner tänka ganska mycket när man rider omkring i skogen i fyra timmar. Under en längre skrittperiod då Grallen mest lunkade på i takt med de andra hästarna hann jag fundera ganska mycket kring vad som är viktigt i livet. Eller åtminstone viktigt för mig. 
 
Jag jobbar ju så mycket jag kan, hinner och får just nu för att kunna spara så mycket pengar som möjligt inför framtiden, vad nu den kommer att innebära. Det är ju något jag både måste göra och något som är viktigt.
 
När jag satt där på den här gulliga lilla Islandshästen så var det som att jag insåg att: det här är ju livet. Ofta springer jag omkring och tänker att "det här kan vara bra i framtiden" och "nej, det där kan jag inte köpa för jag måste spara pengarna" osv. Det känns lite som att jag överdriver det ibland. Jag menar, visst ska och måste jag planera inför framtida saker och ting, men livet pågår ju just nu oxå. Jag kan ju inte hela tiden göra saker som ska gynna mig längre fram, jag måste ju unna mig saker som är viktigt i mitt liv just nu oxå. Hur blir det annars liksom?
 
 
1