Tavelvägg beställd och fredag

Hallå!
 
Jag vet egentligen inte varför men min känsla idag är "äntligen fredag!". Enda sen jag slutade gymnasiet så har det egentligen inte spelat så stor roll vad det har varit för dag eftersom jag har haft ett jobb där man arbetar både kvällar och helgen. Det är ju samma nu eftersom jag fortfarande jobbar på samma ställe ibland och plugget får jag lägga upp som jag vill förutom att jag måste vara på skolan på onsdagar. Men ändå, äntligen fredag! 
 
Igår gjorde jag inte så mycket, vilket var skönt. Lyckades i alla fall bestämma mig för en tavelvägg vars motiv nu är beställda. Jag hoppas och tror att det kommer att bli så bra! Har dessutom ändrat mig lite så tavelväggen ska upp i vardagsrummet istället för i det nymålade rummet uppe. Vilket i sin tur innebär att jag har en tavla i vardagsrummet just nu som måste flytta på sig. Vi får se vart den hamnar, men det lutar åt trappen. Det är ju en fondvägg där just nu som ska rivas ner och så ska det målas vitt där istället, men det är ett lite senare projekt. Till våren/sommaren kanske.
 
Men idag är det alltså fredag. Har tagit en ledig dag även idag. Ska snart äta lite lunch och sen hoppa i duschen. När S slutar jobba ska vi bege oss hem till en par kompisar där vi ska äta middag, spela spel och umgås vilket ska bli supermysigt.
 
Hoppas att ni mår bra och har en fin helg framför er. Vi hörs!