22

Hej!

Så var man plötsligt ett år äldre. 22 år... Känner mig inte lastgammal direkt. Dock känns åldern mer vuxen på något sätt än 21. Som att det innebär mer ansvar eller något. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Känns i alla fall bra.

Började dagen med att bli väckt av morgonpigga hundar och sång av föräldrar, syster och syskonbarn. Sen blev det presentöppning och kaffe. Fick en massa nyttiga prylar till lägenheten, som dammsugare, vispar, stekpanna och såna saker. Mycket bra!

Sen bar det av till ica för lite handling och sånt innan det blev korvgrillning ute. Hector tyckte att hela arrangemanget var väldigt spännande! 

Till middag gjorde mamma älgfilé, potatisgratäng och någon supergod sås som jag inte kan namnet på. Hade även sån tur att jag fick med mig en matlåda till lunch imorgon! 
Till efterrätten kom moster en sväng oxå och vi åt kladdkaka som Ebba gjort. Som ni kanske vet är tårta inget jag gärna äter...

Men det har varit en bra dag med alldeles för mycket god mat. Nu ska jag lyssna på lite musik och så. Hoppas ni har haft en bra dag oxå. Vi hörs!