Skriva

Hej!
 
Jag älskar att skriva. Det har jag alltid gjort. Enligt mamma så skrev jag innan jag kunde läsa, så jag undrar hur tusan det gick till. Vad skrev jag liksom? Bara påhittade ord? Kunde jag ens bokstäver? Det har jag faktiskt glömt att fråga. Jag skrev i alla fall väldigt mycket när jag var yngre och det är säkert något som har hjälp mig i skolan och så oxå utan att jag har tänkt på det.
 
Nu på senare tid så har det inte blivit så mycket. Jag har ju bloggen och jag skriver en del i skolan och såna saker, men inte berättelser och sånt som jag skrev mycket förut. Det är väl delvis därför jag har fortsatt med bloggandet. Dels får jag skriva och dels så har jag något att se tillbaka på sen. Kan tänka mig att det kanske kommer att vara lite roligt att kunna kika in här när man är äldre och läsa lite, kolla lite bilder, minnas och så. Jag kommer att fortsätta med bloggen så länge jag tycker att det är roligt helt enkelt. Varför inte liksom?
 
Att jobba med att skriva på något sätt är faktiskt inget jag har funderat på direkt. Men jag tror att om jag fick chansen och hade en bra idé så skulle jag älska att få skriva en bok. Tanken på att få sätta sig på en plats man tycker om och låta tankarna bli ord känns fantastisk. Vem vet, kanske kommer jag göra det en dag. Kanske skriver jag då bara för mig själv eller även för andra. Jag tycker inte att jag är speciellt kreativ på andra sätt, så att skriva är mitt sätt att få utlopp för mina känslor emellanåt.