Året 2019

Hej.
 
Så lider detta år mot sitt slut. Ett år där det känns som att det inte har hänt så mycket samtidigt som väldigt mycket har hänt om man tänker efter. I början av året pluggade S fortfarande nere i Uppsala och jag jobbade här uppe i Jämtland. En av de mest påfrästande perioder av mitt liv hittills måste jag erkänna. Jag var inte på den bästa av platser psykiskt. Det var även en ganska utdragen process att sälja lägenheten i Uppsala och innan vi hittade vårat nuvarande hem och allt var klart med det. Så början av 2019 var ingen favorit direkt.
 
Saker och ting började ju dock reda upp sig i april när vi fick nycklarna till vårat hus. Vi flyttade in i princip samma dag och har bott här både utan golv, möbler och väggar. Nu börjar huset mer och mer se ut som vårat och det är mysigt att kunna hålla på med renoveringen i den takt vi själva känner för. Att bo i Krokom var väl aldrig min plan eller något jag ens haft en tankt på tidigare. Min plan är fortfarande en liten gård någonstans med lite djur och så, men detta blir superbra fram tills det är läge att sätta såna planer i rörelse. Det har tagit lite tid, men nu börjar detta faktiskt kännas som hemma mer och mer.
 
Hade min första, betalda semester under 2019 oxå. Spenderade det mesta av den nere i Masa och det var så skönt. Ingen stress, inga måsten, bara nice.
 
I höstas sa jag upp min tjänst på jobbet där jag nu jobbar extra när jag kan och började plugga istället. Läser just nu till ekonomi- och redovisningsassistent och om allt går som det ska så är jag klar i juni. Vad som händer efter det återstår att se, men det känns bra.
 
Så om man ska sammanfatta allt så har 2019 varit ett ganska bra år. Om man jämför med 2017 och 2018 så har 2019 varit ett helt fantastiskt år. De relativt få saker jag hade satt upp som mål/önskningar när det här året började har alla hänt. Jag fick min tältnatt, min semester i Masa, mitt boende och till och med svampen och bären jag fick för mig att jag ville plocka har jag nu i frysen. Så tack för det här året!