Dressyrpass x2

Hej!
 
Imorse var jag uppe tidigare än vanligt. Hade ett dressyrpass 09:00 i Ås. Ändå skönt att komma upp och komma igång med dagen lite tidigare än vanligt!
 
Hur som helst så var det jag och Wendy som skulle jobba tillsammans. Som vanligt kan man nästan börja säga. Hon kändes himla stel och yvig i början, men efter en ganska lång uppvärmning började hon sakta men säkert slappna av och mjukna. Hon blev bättre och bättre ju längre passet gick och på slutet var hon väldigt fin. Vi jobbade mycket med grunderna i alla gångarter. Himla nyttigt att gå tillbaka till basics ibland. 
 
Efter det passet beställde vi pizza och tittade på några andra som red en stund. Efter pizzan så väntade ett dressyrpass till med Wendy. Vi körde lite skänkelvikning och förvänd galopp. Wendy kändes rätt stark i galoppen jämfört med passet innan, men det var ju en helt annan typ av övning så hon blev lite taggad. Hon gick ändå väldigt bra.
 
Jag är glad och nöjd med passen. Det kändes bra och vi kom bra överens jag och Wendy, särskilt första passet. Kan dock inte rekommendera att äta pizza precis innan ett dressyrpass... Man kan bli lätt illlamående faktisk. Speciellt efter passet!
Men jag har haft en lärorik, rolig, trevlig och härlig förmiddag/eftermiddag! Nu ska jag göra mig i ordning för ikväll är det 40-årskalas och bartender som gäller! Vi hörs.